بیاموزیم به یکدیگر سلام کنیم ...
 

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان بصیرت خانه و آدرس omid55135.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 42
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 42
بازدید ماه : 146
بازدید کل : 152846
تعداد مطالب : 266
تعداد نظرات : 7
تعداد آنلاین : 1


استخاره آنلاین با قرآن کریم

 
 
نویسنده : امید طحانی
تاریخ : برچسب:بیاموزیم به یکدیگر سلام کنیم ,,,,

بیاموزیم به یکدیگر سلام کنیم ...

افسران - بیاموزیم به یکدیگر سلام کنیم ...
"بسم الله الرحمن الرحیم"

برخی در روابط اجتماعی، ادب و احترام را رعایت نمی کنند، که هم اکنون در بسیاری از کشورهای غربی و شرقی مردم در روابط اجتماعی خود بدون «سلام کردن» از کنار هم عبور می کنند. در مقابل، بعضی دیگر در سلام کردن دچار افراط شده و به مرز چاپلوسی نزدیک می شوند.

امام علی علیه السلام به این نکته توجّه دارد که اعتدال حتّی در سلام کردن نیز باید حفظ گردد که فرمود سلام دارای چهار صیغه است:

سَلامٌ عَلَیک

سَلامٌ عَلَیکُم

السَلامٌ عَلَیک

السَلامٌ عَلَیکُم

اگر سلام کننده عبارت «وَ رَحْمَهُٔ اللَّه» بر سلامش افزود تو نیز متقابلًا بیفزای اگر کلمه «وَ بَرَکاتُهُ» را نیز اضافه کنی، در زمره کسانی خواهی شد که تحیت دیگران را به نحو احسن پاسخ می دهند.

خداوند متعال می فرماید: «وَ إِذا حُییتُمْ فَحَیوا بِأَحْسَنِ مِنْها اَو رُدُّها اِنَّ اللَّهَ عَلَی کُلِّ شَیءٍ حَسِیباً | چون مورد تحیت و اکرام قرار گرفتید، شما نیز متقابلًا آن را به وجه نیکوتر و یا دست کم به همان گونه پاسخ گوئید، که خداوند بدون تردید همه چیز را به حساب می آورد.»

اگر سلام کننده، عبارت؛ «وَ رَحْمَهُٔ اللَّهِ وَ بَرَکَاتُهُ» را بر سلام خویش افزود بهتر آن است که به همان نحو پاسخ گفته و چیزی بر آن اضافه نکنند.

حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام بر جماعتی می گذشت و بر آنها سلام کرد، آنان در پاسخ خویش عبارت «وَ مَغْفِرَتُهُ وَ رِضْوَانُهُ» را افزودند. حضرت فرمود: از حدّ سلام ملائکه به پدر ما ابراهیم علیه السلام تجاوز نکنید. و نیز فرمود: صیغه سلام را 10 حَسَنه و ثواب است و افزودن کلمه «وَ رَحْمَهُٔ اللَّهِ» 20 حَسَنه و کلمه «وَ بَرَکاتُهُ» را 30 حَسَنه است.



"اللهم صل علی محمد آل محمد و عجل فرجهم"


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب‌ها: